sobota, 20 czerwca 2015

Zdrowe i smaczne inspiracje - śniadania z truskawkami


Sezon na truskawki trwa i zbliża się powoli ku końcowi. 
Jeśli jednak nie macie ich jeszcze dosyć, zapraszam na kilka przepisów na pyszne i zdrowe śniadania z truskawką w roli głównej, autorstwa Marii Pabich.

zdrowe i smaczne inspiracje, zdrowe odżywianie


Śniadanie to bardzo ważny posiłek. Od rana warto dostarczyć organizmowi złożonych węglowodanów, witamin i minerałów. Po nocnym odpoczynku rezerwy organizmu są wyczerpane i wymagają uzupełnienia. Dobrze zbilansowane śniadanie pomoże utrzymać stabilny poziom energii przez kolejne kilka godzin. Aby dostarczyć złożonych węglowodanów jako podstawę śniadania wybierz płatki owsiane, kaszę jaglaną lub wypieki z pełnoziarnistej mąki. Unikaj cukru, śniadanie możesz dosłodzić dodając banana lub suszone owoce.
Świeże owoce są świetnym dodatkiem do śniadania, są słodkie, soczyste i kolorowe. W sezonie na truskawki warto z nich skorzystać. Truskawki to doskonałe źródło witaminy C i rozpuszczalnego błonnika. Chronią przed rakiem, anemią i chorobami serca. Wypróbuj poniższe przepisy, być może któryś z nich zostanie z Tobą na dłużej.

Muffinki owsiane z truskawkami

Mufinki mogą być zdrowym i ciekawym śniadaniem. Przygotowane z mąki owsianej, słodzone bananem są wartościowym posiłkiem na początek dnia. Aby mieć je na śniadanie należy przygotować je poprzedniego dnia. Świetnie sprawdzą się w sytuacjach kiedy masz mało czasu na przygotowanie śniadania. Można je także zapakować jako drugie śniadanie do szkoły lub pracy.

Składniki:
– 2 i 1/2 szklanki mąki owsianej (mąkę owsianą możesz uzyskać mieląc płatki owsiane w młynku do kawy)
– 1/2 szklanki mleka (u mnie roślinnego)
– 3 duże dojrzałe banany lub 4 małe
– 2 łyżeczki sody
– 3 łyżki oleju
– 2 łyżki ksylitolu
– 10-12 truskawek
– 1 szklanka kaszy jaglanej
– 1 szklanka mleka (u mnie mleko roślinne)
– 2 banany
– truskawki
– 1/3 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
– 1/3 szklanki mąki gryczanej
– 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
– 1/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
– 1/3 szklanki mąki owsianej
– 1/3 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
– 2 łyżeczki sody
– 2 szklanki mleka (u mnie domowego migdałowego)
– 2 łyżki ksylitolu
– 3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
– 1 i 1/2 szklanki pokrojonych truskawek

Wykonanie:
1. W misce wymieszaj mąkę, sodę i ksylitol.
2. Blenderem zmiksuj banany z mlekiem i olejem.
3. Dodaj do mąki i dokładnie wymieszaj. Wrzuć pokrojone na ćwiartki truskawki i ponownie wymieszaj.
4. Przełóż do foremek i piecz 18-20 minut w 180 stopniach (do suchego patyczka).

zdrowe śniadanie, muffinki, truskawki


Kasza jaglana z truskawkami

Kasza jaglana jest jedną z najzdrowszych kasz, jest bezglutenowa i lekkostrawna. Kasza jaglana na śniadanie może być ciekawym urozmaiceniem standardowych polskich śniadań (kanapek i słodkich płatków).

Składniki (na 3 duże porcje):
– 1 szklanka kaszy jaglanej
– 1 szklanka mleka (u mnie mleko roślinne)
– 2 banany
– truskawki

Wykonanie:
1. Wieczorem kaszę przepłucz na sitku zimną wodą i przelej wrzątkiem. Zagotuj 2 szklanki wody, do wrzątku wsyp kaszę i gotuj pod przykryciem przez 15 minut (bez mieszania).
2. Rano do kaszy wlej mleko, wkrój banany i zmiksuj blenderem na jednolitą masę.
3. Powstałą kaszkę przełóż do miseczek i udekoruj truskawkami.
Przygotowane śniadanie zjadaj od razu, po pewnym czasie ciemnieje (z uwagi na dodatek banana).

zdrowe śniadanie, kasza jaglana, truskawki


Placuszki z 6 ziaren z truskawkami

Placuszki to ulubione śniadanie wszystkich dzieci. Aby były bardziej wartościowe warto użyć pełnoziarnistych mąk. W tym przepisie jest ich aż 6, ale nie trzeba sztywno się tego trzymać. Ważne aby były w sumie 2 szklanki mąki.
Placuszki można jeść same, z ulubionym dżemem lub syropem klonowym. Przygotowanie placuszków zajmuje trochę czasu, dlatego jest to idealne śniadanie weekendowe. Razem z córką smażymy placuszki i wesoło rozmawiamy nigdzie się nie spiesząc.

Składniki (na około 14-15 sztuk):
– 1/3 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
– 1/3 szklanki mąki gryczanej
– 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
– 1/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
– 1/3 szklanki mąki owsianej
– 1/3 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
– 2 łyżeczki sody 
– 2 szklanki mleka (u mnie domowego migdałowego)
– 2 łyżki ksylitolu
– 3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
– 1 i 1/2 szklanki pokrojonych truskawek

Wykonanie:
1. W misce połącz wszystkie mąki i sodę.
2. Dodaj mleko, olej, ksylitol i wymieszaj.
3. Dodaj truskawki i delikatnie wymieszaj.
4. Na patelni rozgrzej odrobinę oleju i smaż placki nakładając ciasto dużą łyżką. Odwracaj na drugą stronę gdy wierzch będzie matowy i zaczną się robić pęcherzyki. Ja daję olej tylko przed pierwszą partią, dalej smażę już bez oleju.


zdrowe śniadanie, placki, truskawki



Więcej zdrowych przepisów dla całej rodziny na stronie www.JakZdrowoZyc.pl

Autor: Maria Pabich weganka, pasjonatka zdrowego odżywiania i aktywnego stylu życia. Matka 4-letniej Hani. Od 20 lat trenuje biegi na orientację, w 2013 roku reprezentowała Polskę na Mistrzostwach Świata w Finlandii. Pracuje w Uczniowskim Klubie Sportowym jako trener i wychowawca. Wspólnie z mężem prowadzi stronę www.JakZdrowoZyc.pl



Brak komentarzy :

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

By dodać emotkę, w okno komentarza wpisz jej kod (dwukropek i literkę).

Prześlij komentarz

Designed By Blokotek